Aktualności

Ekspert Primavera Parfum o rynku e-commerce

10 czerwca 2021, godz. 17:14

A A A

Michał Żółkowski, Head of Project Management w Primavera Parfum, był gościem programu "Czas na eCommerce" w kanale Youtube.com. Rozmowa dotyczyła między innymi obsługi sklepów internetowych, rynków azjatyckich oraz przewagi Shopify na innymi platformami e-commerce.

Czy outsourcing sklepu www się opłaca i jak długo trwa proces jego przejmowania?

Czas przejścia sklepu zależy od skali danego sklepu oraz tego, co wchodzi w jego skład. Jednak zazwyczaj jest to proces, który nie trwa krócej niż miesiąc. W przypadku klienta, z którymi współpracujemy od dłuższego czasu na innych płaszczyznach, taki proces zazwyczaj trwa szybciej - głównie z uwagi na mniejszą ilość kwestii formalnych do spełnienia. Zazwyczaj znacząco wydłuża się on przy współpracy z koncernami (nawet do pół roku). To naturalne, gdyż w dużej i skomplikowanej strukturze przedsiębiorstwa  zatwierdzenie wszystkich detali i elementów odbywa się na wielu korporacyjnych szczeblach, a nierzadko wymaga konieczności wdrożenia zmian oraz integracji na kilku rynkach.

Czy wasza usługa obejmuje również promocję sklepu internetowego?

Często podstawowe narzędzia e-marketingu, takie jak Google Ads, pozostają po stronie Klienta, choć my również posiadamy wyspecjalizowany zespół w tym obszarze. Podstawową naszych działań w tym obszarze jest stworzenie z przynajmniej kwartalnym wyprzedzeniem kalendarza wydarzeń marketingowych. Chodzi o planowanie różnego rodzaju akcji promocyjnych, zniżkowych czy np. opartych o specjalny produkt wypuszczony przez Partnera specjalnie na jedną, konkretną akcję lub okazję - w bardzo limitowanej edycji. Wówczas jego dostępność ograniczona jest wyłącznie do dedykowanego sklepu www. Między innymi po to, żeby nie kanibalizować sobie innych kanałów sprzedaży. Oprócz tego, zazwyczaj przy współpracy z ekskluzywnymi markami, promocja odbywa się również poprzez nasz butik stacjonarny w Warszawie przy ul. Mokotowskiej, gdzie organizujemy dla   eventy, pokazy czy warsztaty z udziałem konkretnych marek.

Czy rynki azjatyckie są dla wszystkich?

Pojawienie się na azjatyckiej platformie e-commerce wymaga spełnienia szeregu warunków formalnych oraz ponoszenia sporych kosztów. My jako sprawdzony partner topowych azjatyckich market place'ów jesteśmy w stanie podołać tym wyzwaniom. Samodzielne działania wymagają od tych firm znajomości tamtejszych przepisów i różnic kulturowych, dlatego my -bazując na wypracowanych relacjach i doświadczeniu - oferujemy usługę wejścia jako typowy dystrybutor. Azjaci kochają kosmetyki z Europy, co daje rodzimym producentom szanse na sukces rynkowy, ale przy dopiero po uzyskaniu wielu certyfikatów i potwierdzeń legalności ich produktów. My znamy wszystkie procedury załatwiania takich zaświadczeń i pozwoleń. Nadmienię również, że bezpośrednia sprzedaż kosmetyków w Chinach wymaga ich testowania na zwierzętach. Primavera Parfum oferuje swoim klientom możliwość obejścia tego przepisu, sprzedając ich produkty w formule cross-border, czyli na platformach e-commerce dedykowanych europejskim producentom.

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.