Wartości

W Grupie Kapitałowej Primavera Parfum uważamy, że dzięki wartościom możemy osiągnąć więcej. To one inspirują nas do lepszego działania, nadają sens naszej codziennej pracy oraz sprawiają, że tworzymy zespół ludzi o podobnych przekonaniach, doskonale rozumiejących się w dynamicznym środowisku zawodowym.

Strategia naszej firmy zbudowana jest na następujących wartościach/fundamentach:

Prawda – to absolutnie nadrzędna wartość towarzysząca nam na każdym kroku oraz w każdym aspekcie i przejawie naszej działalności biznesowej. We wszystkim co robimy, dążymy do odkrywania prawdy. Jesteśmy szczerzy i uczciwi względem samych siebie, jak i naszych partnerów biznesowych oraz kontrahentów.

Naukowe podejście – wierzymy w liczby oraz naukowe, metodyczne podejście do wszystkich zagadnień związanych z działalnością naszej Grupy Kapitałowej. Dzięki takiemu podejściu systematycznie podnosimy wartość rynkową oraz wiarygodność Primavera Parfum w oczach naszych klientów oraz partnerów biznesowych. Przywiązanie do nauki widoczne jest w naszych codziennych decyzjach oraz przekonaniach. Opieramy się na twardych danych, stanowiących jeden z kluczowych czynników naszego rozwoju. Obserwujemy rynek, sięgamy do wiarygodnych źródeł naukowych popartych specjalistyczną prasą oraz fachową opinią ekspertów i kolegów z innych firm oraz organizacji rynkowych.  

Otwartość -  uważamy, że otwartość to gotowa recepta na sukces rynkowy. Nie zamykamy się na wszelkie zmiany czy pomysły. Chętnie wsłuchujemy się w sugestie i podpowiedzi innych, chłonąc z rynku to, co najważniejsze i najwartościowsze. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie wyprzedzać czy nawet kreować nowe trendy na rynku, na którym działamy. Nie boimy się przyjmować krytyki oraz kwestionować teoretycznie sprawdzonych i pewnych rozwiązań. Popełniamy błędy, ale zawsze wyciągamy z nich wnioski, dzięki czemu stale się rozwijamy i dążymy do doskonałości w codziennej pracy. W końcu nie myli się tylko ten, który nic nie robi.

Równowaga – przywiązujemy dużą wagę do tzw. work balance.  Pracownicy są największym kapitałem naszej firmy, a ich zdrowie i komfort psychiczny są naszą troską, gdyż wpływają na efektywności pracy oraz tworzone relacje międzyludzkie w naszej Grupie. Dokładamy wszelkich starań, aby utrzymywali oni odpowiednie proporcje pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, co poprawia ich nastawienie oraz podejście do wykonywanych w firmie codziennych obowiązków.

Elastyczność  - działamy w dynamicznym i gwałtownie zmieniającym się środowisku biznesowym, dlatego umiejętność szybkiej i skutecznej adaptacji do nowych warunków rynkowych jest jedną z podstaw naszej działalności. Śledzimy rynek i w razie potrzeby reagujemy, wykorzystując nadarzające się ku temu okazje biznesowe. Realizowana przez nas strategia rozwoju ma elastyczny charakter i ciągle jest dostosowywana do zmieniającego się krajobrazu biznesowego.

Skuteczność – w codziennej pracy jesteśmy ukierunkowani na sukces, czyli skuteczność  realizowanych działań. Stawiamy na efektywne wykonywanie pracy, a jej ciągła ewaluacja służąca wprowadzaniu ewentualnych usprawnień i innowacji, ma na celu stałe podnoszenie jej jakości. Właśnie w taki sposób pojmujemy skuteczność.

Zwięzłość – wiemy, że we współczesnym świecie to czas jest najcenniejszą walutą.  We wszystkim co robimy kierujemy się zasadą efektywności działań. Skupiamy się na wykonywaniu konkretnych zadań, gdzie metody ich realizacji muszą być mocno zdefiniowane i określone. Staramy się wyrażać myśli w sposób jasny i zrozumiały dla wszystkich, a wydawanie poleceń służbowych oraz dyskusje nie schodzą z głównych torów na wątki poboczne i nieistotne kwestie. Wszystko to odbywa się przy zachowaniu pełnego poszanowania dla drugiego człowieka – jego wiedzy, pełnionego stanowiska oraz zakresu kompetencji. Zasada asertywności towarzyszy nam praktycznie na każdym kroku w ramach struktur naszej firmy.

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.