Aktualności

Współwłaścicielka Primavera Parfum o rynku kosmetyków i ochronie znaku towarowego

12 października 2021, godz. 16:27

A A A

Janina Karasek, współwłaścicielka i dyrektor ds. marketingu w Primavera Parfum, była jedną z uczestniczek webinarium realizowanego przez magazyn Wiadomości Kosmetyczne. Debata pt. „Ochrona marki i znaku towarowego w przestrzeni e-commerce” została zorganizowana razem z kancelarią GKR Legal Gołębiowska Krawczyk Roszkowski i Partnerzy.

Tematem dyskusji była ochrona marek i znaków towarowych. Każdy z rozmówców spojrzał i omówił ten problem ze swojej perspektywy. Janina Karasek opowiadała o zjawisku występowania podrabianych kosmetyków w branży oraz próbach walki z tym nielegalnym procederem. - Niestety rynek internetowy wciąż walczy z łatką podrabianych produktów w bardzo niskich cenach. Nadal zdarzają się nieuczciwi sprzedawcy, którzy oferują podróbki głównie poprzez kanał Allegro, ponieważ inne źródła sprzedaży internetowej wymagają bardziej długofalowych działań - przekonywała ekspertka.

Dyrektor ds. marketingu skomentowała również dynamiczny rozwój biznesu e-commerce w czasach pandemii koronawirusa. - Odnośnie wzrostów, porównując okres sprzed pandemii do tego aktualnego, można stwierdzić, że cały rynek e-commerce urósł o około 10-15%. Ten rodzaj wzrostu można określić wzrostem organicznym wynikającym z sytuacji zaistniałej na świecie. Zakupy internetowe stały się dla konsumentów jedynym źródłem pozyskiwania produktów, dlatego nie ma się co dziwić i przypisywać sobie zasług za wzrosty, ponieważ jest to w głównej mierze efekt COVID-19 - dodała Janina Karasek.

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

Zapraszamy

MASZ PYTANIE? NAPISZ DO NAS

Skontaktuj się z nami za pmocą poniższego formularza lub pisząc na adres e-mail: sales@pvex.pl