Aktualności

Rosną przychody i zysk Primavera Parfum

16 kwietnia 2020, godz. 13:32

A A A

Primavera Parfum, polski dystrybutor e-commerce, rośnie w siłę. Firma zajmująca się sprzedażą i dystrybucją kosmetyków oraz perfum zamknęła zeszły rok z wynikiem ponad 180 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego blisko połowę stanowiły obroty w sektorze e-commerce. Silnym stymulatorem wzrostów jest rosnące zapotrzebowanie na usługi dropshippingu.

W zeszłym roku Primavera Parfum mocno korzystała na wzrostach w segmencie e-commerce. Zmieniające się upodobania zakupowe Polaków wspierają biznes spółki, która pięć lat temu – w ramach zmiany strategii rozwoju, przestawiła się z tradycyjnego hurtu na obsługę e-sklepów, zaopatrując je w systemie „order for order”. Z kolei od dwóch lat trwa proces stopniowej cyfryzacji działalności, od niedawna wspierany przez firmę SoftwareMill. Poza dostarczaniem towarów do własnych sklepów w Grupie – m.in. Perfumeria.pl czy Tagomago.pl, dystrybutor e-commerce zaopatruje największych graczy rynkowych, na czele z Empikiem, Smykiem czy Allegro. Zmiana modelu biznesowego skutkuje rosnącą dynamiką wyników finansowych Primavera Parfum. W zeszłym roku Grupa wypracowała 180,63 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 10% w stosunku do roku poprzedniego. Poprawa obrotów to w dużej mierze zasługa „pędzącego” sektora e-commerce. Dziś wielu polskich konsumentów nie wyobraża sobie zakupów w innej formule niż zdalna, co wpływa na rozwój działalności Primavera Parfum. Przychody z tego obszaru wyniosły w zeszłym roku 81,50 mln zł i były wyższe o 35,8 % niż rok wcześniej.

– Sprzedaż online generuje dzisiaj ok. 8-proc. całego handlu detalicznego. Jesteśmy świadomi tych trendów i chcemy odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. Dwa lata temu zaczęliśmy cyfryzację naszego biznesu. Możliwość realnego wsparcia sprzedażowego w Internecie połączona z oferowanymi usługami w zakresie nowoczesnego e-marketingu, przełożyły się na pozyskanie kilku dużych klientów w zeszłym roku. Dołączyły do nas m.in. takie marki jak Reckitt Benckiser, Unilever czy Unimil – wylicza Janina Karasek, dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.

Również pozostałe wyniki finansowe utrzymywały trend wzrostowy w ubiegłym roku. Zysk ze sprzedaży osiągnął 5,14 mln zł (wzrost r/r o 38,2%), a zysk z działalności operacyjnej (EBIT) -  5,07 mln zł (wzrost r/r o 33,9%). Zysk netto wyniósł 3,98 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 39%.

Rośnie znaczenie dropshippingu

Firma pod koniec 2018 roku wprowadziła do oferty usługę dropshippingu, która co prawda wcześniej była dostępna w branży RTV/AGD, ale dopiero za sprawą Primavera Parfum została zaadaptowana na potrzeby rynku kosmetycznego. – To bardzo ciekawe rozwiązanie dla sklepów internetowych, zwłaszcza tych mniejszych, gdyż zdejmuje się z nich obowiązek posiadania własnego magazynu, pozwalając skupić się na rozbudowie oferty, marketingu oraz poprawie funkcjonalności serwisu – dodaje Janina Karasek. W zeszłym roku w firma wysłała w ten sposób ponad 350 tys. paczek. Pierwszy kwartał 2020 r. potwierdził rosnące zainteresowanie tą usługą. W tym okresie wysyłki dropshippingowe sięgnęły ponad 120 tys. sztuk.

Firma stawia na Azję i przeciera szlaki dla polskich marek

Spółka od dawna prowadzi ekspansję zagraniczną. W grudniu zeszłego roku portfolio rynków eksportowych poszerzyło się o Chiny, dzięki nawiązanej współpracy z należącą do światowego potentata rynku e-commerce Alibaba, platformą zakupową Tmall. Aktualnie w gronie chińskich partnerów Primavera Parfum znajduje się kilka serwisów z tego kraju. Niedawno spółka poinformowała o uruchomieniu usługi wprowadzania polskich marek na ten rynek, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie sprzedażowe w tej części świata. Co istotne, kierowana jest ona do producentów wszystkich branż, nie tylko kosmetycznej i dotyczy produktów do 1 kilograma. Tym samym firmy nie muszą ponosić ogromnych kosztów sprzedaży na platformie Tmall oraz - w przypadku podmiotów z branży beauty, są zwolnione z szeregu dodatkowych obostrzeń, m.in. przeprowadzenia skomplikowanej i czasochłonnej rejestracji celnej, wymaganych testów na zwierzętach, znalezienia wiarygodnego dystrybutora czy wprowadzenia etykiet w języku chińskim. 

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.