Aktualności

Primavera Parfum z SoftwareMill

02 lipca 2020, godz. 18:01

A A A

Primavera Parfum, jeden z wiodących dystrybutorów e-commerce w Polsce,  inwestuje w dalszy rozwój swojego biznesu. Nawiązanie współpracy z SoftwareMill umożliwi spółce wdrożenie kompleksowego systemu IT, który jest niezbędny do dalszego, efektywnego zarządzania firmą.

Dynamiczny rozwój asortymentu oraz rosnące zapotrzebowanie na oferowaną przez Primavera Parfum usługę dropshippingu skłoniły zarząd spółki do inwestycji w nowoczesne rozwiązania informatyczne. W celu uporządkowania przebiegu procesów w firmie i umożliwienie pełnej kontroli nad nimi, podjęto decyzję o wdrożeniu bardziej zaawansowanego technologicznie, kompleksowego systemu IT. Kontrahentem został znany na świecie dostawca tej klasy rozwiązań – SoftwareMill. Celem podjętej współpracy jest wsparcie dynamicznego wzrostu firmy oraz skalowanie biznesu.

- W architekturze rozwijanego systemu opieramy się na sprawdzonych i nowoczesnych narzędziach takich jak Scala - zwięzły i ekspresyjny język programowania, Apache Kafka - niezawodna i wydajna platforma do obsługi danych czasu rzeczywistego oraz Kubernetes - nowoczesna aplikacja do zarządzania i skalowania rozwiązań chmurowych. To właśnie dzięki nim Primavera Parfum będzie w stanie przetwarzać ogromne ilości danych z wielu źródeł – przekonuje Łukasz Żuchowski, Software Architect  z SoftwareMill.

Implementacja systemu umożliwi krajowemu liderowi dystrybucji w handlu internetowym w kategorii Beauty, Home i Health sprawne zarządzanie procesami w firmie, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Nastąpi między innymi przyspieszenie wymiany informacji oraz usprawnienie komunikacji z klientem (poprzez poprawę jakości obsługi oraz skrócenie czasu realizacji zamówień).

- Obecny system z powodzeniem rozwijaliśmy od wielu lat. W ostatnim czasie, na skutek naszych dynamicznych wzrostów, pojawiło się zapotrzebowanie na rozwiązanie bardziej wydajne, wyższej jakości, poprawiające ergonomię pracy całej firmy. SoftwareMill należy do światowej ekstraklasy IT. Chcemy z nimi współpracować na tym polu – angażować się w budowę nowego systemu i docelowo przejąć nad nim kontrolę – mówi Jędrzej Karasek, dyrektor ds. e-commerce w Primavera Parfum.

Proces wdrażanie całego systemu zajmie do kilkunastu miesięcy. Zakres współpracy między firmami jest jednak znacznie szerszy. SoftwareMill gwarantuje pełne wsparcie powdrożeniowe w zakresie dalszego rozwoju funkcjonalności narzędzia oraz zapewni stałą współpracę pod kątem serwisu. 

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.