Aktualności

Primavera Parfum oferuje wsparcie przy wprowadzaniu polskich marek na chiński rynek

06 kwietnia 2020, godz. 20:05

A A A

Primavera Parfum uruchamia nową usługę dla producentów wszystkich branż, nie tylko kosmetycznej. Wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie sprzedażowe w Chinach, oferuje możliwość wprowadzenia polskich marek na ten rynek.

Primavera Parfum pod koniec zeszłego roku nawiązała współpracę z należącą do światowego potentata Alibaby platformą zakupową Tmall. Kilka tygodni później  związała się z kolejnym serwisem, wchodzącym w skład chińskiego holdingu – Koala.com. Wg raportu Cross Border e-Commerce obie platformy mają ponad 50-procenowy udział w chińskim rynku e-commerce, który w 2018 roku wyceniany był na 78 mld dolarów. Rynek ten - z jednej strony - ze względu na skalę swojego działania, stwarza praktycznie nieograniczone  możliwości rozwoju. Z drugiej zaś trzeba pamiętać, że sukces rynkowy w tamtej części świata wymaga zrozumienia jego specyfiki (wynikającej m.in. z różnic kulturowych) na wszystkich etapach współpracy – od strategii wprowadzenia produktu, poprzez analizę otoczenia rynkowego aż po marketing. Do tego dochodzą wysokie koszty prowadzenia własnej sprzedaży na platformie Tmall, sięgające ponad 10 tysięcy euro miesięcznie (bez kosztów marketingu). Dodatkowo, w przypadku firm z branży beauty, dochodzi szereg obostrzeń – między innymi wymagane jest: przeprowadzenie skomplikowanej i czasochłonnej rejestracji celnej, testy na zwierzętach, znalezienie wiarygodnego dystrybutora czy wprowadzenia etykiet w języku chińskim. 

Dzięki współpracy z Primavera Parfum, firmy chcące odnieść sukces w Chinach nie będą musiały spełniać surowych wymogów wejścia na ten rynek. Oferta współpracy dotyczy produktów do 1 kilograma. Możliwość ekspansji wymaga jedynie podpisania umowy dystrybucyjnej i dostarczenia produktów do magazynu. Co istotne, Primavera Parfum nie pobiera dodatkowych opłat za umieszczenie produktów na chińskich platformach zakupowych, pracując wyłącznie jako dystrybutor Tym samym firma zyskuje możliwość dotarcia do blisko 855 mln konsumentów w tym kraju, którzy są najaktywniejszymi użytkownikami telefonów komórkowych i mediów społecznościowych na świecie. Szerokie grono chińskich partnerów Primavera Parfum sprawia, że wsparcie oferowane jest przedsiębiorstwom z różnych segmentów rynku, nie tylko beauty.

Poza wsparciem sprzedażowym firma oferuje również doradztwo w zakresie marketingu – od stworzenia strategii, przez zarządzanie chińskimi mediami społecznościowymi po współpracę z lokalnymi influencerami.

Spełnienie surowych wymogów wejścia na rynek chiński zajęło Primavera Parfum kilka miesięcy. W tym czasie spółka musiała zaadaptować swoje standardy organizacyjne i logistyczne do lokalnych oczekiwań, dokonać pełnej integracji z platformą zakupową Tmall oraz stworzyć międzynarodowy zespół pracowników składający się z Chińczyków i Europejczyków. Efektem podjętych działań było uzyskanie pozytywnej weryfikacji i ekspansja tego rynku. 

Zainteresowanych współpracą zapraszamy do kontaktu!

Piotr Purchała
piotrpurchala@pvex.pl
+48 609 722 833

Stephanie Gordon
stephanie@worldohio.com 
+44 7403492616

 

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.