Aktualności

Michał Żółkowski panelistą Europejskiego Forum Przyszłości

12 października 2021, godz. 16:29

A A A

Odbywająca się w zeszłym tygodniu premierowa edycja Europejskiego Forum Przyszłości poświęcona była dyskusjom na temat najistotniejszych wyzwań cywilizacyjnych, społecznych i gospodarczych współczesnego świata. W gronie poruszanych zagadnień nie mogło zabraknąć cyfrowej rewolucji związanej z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce.Trzeciego dnia Forum na Stadionie Śląskim w Chorzowie odbyła się debata z udziałem Michała Żółkowskiego, Kierownika Projektu w Primavera Parfum pt. "Czy omnichannel to przyszłość handlu?".

W debacie prowadzonej przez Pawła Knapika, redaktora serwisu Silesia24.pl, wzięli również udział Michał Omilion, Senior Product Development Specialist w Polsat Media oraz Roman Baluta, założyciel i prezes zarządu firmy ORBA. Główna tematyka dyskusji toczyła się wokół współczesnych wyzwań handlu, wymuszających wielokanałowe podejście do sprzedaży, polegające na łączeniu obszarów online i offline. Uczestniczyli debaty rozmawiali między innymi o barierach i wyzwaniach jego adaptacji w celu odniesienia sukcesu sprzedażowego nie tylko na rynkach europejskich, lecz także na wielokrotnie większych rynkach azjatyckich. Omówiono również główne narzędzia i strategie, które umożliwiają holistyczne podejście do rozwoju marki i jej znaczenia w danym sektorze rynkowym.

Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronie: https://efp-silesia.pl/

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego wywiadu z Michałem Żółkowski w EFP TV: https://www.youtube.com/watch?v=hZ_EC-3tRU8

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.