Aktualności

GreenPort stawia na współpracę z Primavera Parfum. Razem tworzą grupę zakupową

21 maja 2019, godz. 13:32

A A A

Rynek naturalnych kosmetyków w Polsce szacowany jest na ponad 17 mld złotych i wciąż rośnie, czemu sprzyja utrzymujący się od dłuższego czasu trend zdrowego stylu życia. Dynamiczny rozwój segmentu naturalnych produktów sprawia, że konkurencja jest w nim coraz większa. Szansą na zyskanie przewagi rynkowej jest tworzenie grup zakupowych.

Rynek naturalnych produktów, kosmetyków i perfum, podobnie jak inne branże, przechodzi etap konsolidacji oraz powstawania dużych sieci sprzedaży. Podobna sytuacja występuje w segmencie  sprzedaży internetowej - coraz większą rolę odgrywają duże firmy oraz witryny internetowe. Chcąc sprostać rosnącym wyzwaniom rynku, Primavera Parfum oraz GreenPort postanowiły nawiązać ścisłą współpracę i stworzyć wspólną grupę zakupową.

Dzięki połączeniu zakupów, wzajemnej wymianie towarów oraz wspólnych działaniach sprzedażowych chcemy wzmocnić pozycję na rynku firm handlu internetowego, zwiększyć obroty oraz osiągnąć kluczowe pozycje w swoich branżach. Planujemy też stworzyć przeciwwagę dla sieci sklepów wielko powierzchniowych. Chcemy odgrywać coraz większą rolę jako dystrybutor zaopatrujący inne sklepy internetowe, małe i średnie sklepy stacjonarne oraz przedsiębiorstwa szukające dobrych produktów w korzystnych cenach, a przy tym oferować sprawną i nowoczesną obsługę magazynowo-logistyczną – wyjaśnia Arkadiusz Wrzos dyrektor generalny z Green Port Team Sp. z o.o.

Synergia działań pozwoli obu firmom wejść na rynek całej Unii Europejskiej. Założeniem współpracy jest przygotowanie oferty na dobre produkty w korzystnych cenach, stworzenie bardzo szerokiego asortymentu towarów, popartego nowoczesnym modelem dystrybucji i sprzedaży, ale także wsparcie marketingowe - od Internetu po własną gazetę, a być może wkrótce również i wydawnictwo oraz kanał telewizji internetowej.

Nawiązanie współpracy z GreenPort to kolejny krok w rozwoju naszej działalności. Obserwujemy znaczące wzrosty na rynku kosmetyków naturalnych w Polsce. Coraz więcej osób stawia na slow life, co powoduje, że Polacy chętniej sięgają po ten rodzaj produktów. Razem z GreenPort możemy odpowiedzieć na bieżące potrzeby i oczekiwania rynku – mówi Janina Karasek, dyrektor ds. rozwoju Primavera Parfum.

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.