Aktualności

Primavera Parfum wycofuje rosyjskie produkty z oferty

01 marca 2022, godz. 07:44

A A A

Rosyjscy producenci i właściciele marek,

Wasz rząd dopuścił się niespotykanego w XXI wieku aktu barbarzyństwa! Zbrojna agresja wymierzona przeciwko naszemu sąsiadowi – Ukrainie, spowodowała bezsensowną wojnę w całej Europie, stając się główną osią dramatu i nieszczęść milionów ludzkich istnień. Wasza bierność oraz przyzwolenie na ten bezpardonowy atak doprowadziły do śmierci wielu niewinnych osób, a widmo konfliktu – nawet w przypadku jego szybkiego zakończenia - jeszcze długo będzie unosić się nad Starym Kontynentem.

Z przerażeniem obserwujemy proces niszczenia podstawowych idei opartych na wolności i równości, które w ustach rosyjskich polityków stają się niczym innym, jak utartym, propagandowym frazesem. Nie godzimy się na taki scenariusz, dlatego Grupa Primavera Parfum sięga po radykalne środki.

Decyzją zarządu Grupy postanowiono w trybie natychmiastowym wycofać wszystkie produkty rosyjskie, oznaczone kodami zaczynającymi się od cyfr 460-469 ze swojej oferty. Oznacza to brak tychże produktów w kilkudziesięciu współpracujących z nami sklepach internetowych w Polsce oraz regionie.

Jednocześnie Grupa Primavera Parfum zamierza prowadzić aktywną politykę komunikacyjną, zachęcającą inne firmy (m.in. dystrybutorów) z branży kosmetycznej i nie tylko do wdrożenia podobnego kodeksu praktyk, opartego na całkowitym bojkocie towarów rosyjskiego pochodzenia. 

Korzystając z okazji, pragniemy wyrazić głęboką nadzieję, że przystąpicie do Antywojennego Komitetu Rosji, w której znajdują się wybitni Rosjanie, m.in.:  Michaiła Chodorkowski, Garri Kasparow, Wiktor Szenderowicz, Dmitrij Gudkow, bądź innych, podobnych inicjatyw, opartych na doktrynie krytyki wobec kremlowskim, zbrodniczym rządom Władimira Putina. Przy spełnieniu tego warunku zarząd Primavera Parfum rozważy możliwość przywrócenia waszych produktów do swojej oferty. 

Walczcie o wolną i sprawiedliwą Rosję!

Z poważaniem
Jędrzej Karasek
Dyrektor Generalny
Grupy Primavera Parfum

Historia firmy

 

 

 


 

1958

Ojciec Jarosława Karaska otwiera zakład rzemieślniczy - ślusarstwo.

1981

Jarosław Karasek po skończeniu studiów otwiera spółkę z ojcem, początek produkcji elementów metalowych dla producentów kosmetyków (przez wiele lat większość producentów kosmetyki kolorowej zaopatrywała się w elementy metalowe).

1986

Otwarcie zakładu produkującego opakowania do kosmetyków.

1991

Początek handlu hurtowego i dystrybucji kosmetyków, import z Francji.

Powstanie firmy Chemia Gospodarcza Kosmetyki Maciej Purchała oraz perfumerii "Oleńka" na Bielanach oraz w Międzylesiu.

1992

Rozpoczęcie dystrybucji marki Arcancil oraz dystrybucji selektywnych marek firmy Sanofi Beaute - Van Cleef&Arpels, Oscar de la Renta, Stendhal, Roger&Gallet.

1994

Jarosław Karasek przystaje do międzynarodowego projektu pn. Ina Trading (międzynarodowy holding mający swoje firmy we wszystkich krajach Europy Wschodniej, w tym również w Rosji i na Ukrainie oraz w basenie Zatoki Perskiej, Indiach po Nepal i Afganistan włącznie). Jarosław kieruje rynkiem polskim i podlegają mu również rynek ukraiński oraz rosyjski w zakresie zaopatrzenia. Holding zajmuje się dystrybucją dóbr luksusowych, kosmetyków i akcesoriów. W Polsce realizowana jest dystrybucja perfum: Christian Dior, Boucheron, Azzaro, Decleor, Mavala, itp. Firma rozwija się dynamicznie i w latach 1995-98 udział w rynku sprzedaży kosmetyków luksusowych osiąga poziom 12-15%. W zakresie logistyki firma wprowadza standardy do dzisiaj trudne do przestrzegania przez dystrybutorów kosmetyków, opierające się na zasadzie: dzisiaj zamówienie - dzisiaj wysyłka. Firma zrywa z tradycją lansowania nowych zapachów, produktów luksusowych w kuluarach hoteli i restauracji na rzecz wykorzystania do tego celu miejsc związanych z kulturą i sportem: Dolce Vita - warszawska Zachęta, Pour Homme - pole golfowe w Rajszewie, Jaipur marki Boucheron - Pałac Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

1996/97

Powstanie firm PPHU Primavera Mirosława Purchała oraz Primavera Sp. z o.o., zajmujących się międzynarodowym, a później również krajowym handlem hurtowym kosmetykami.

W ramach grupy Ina Trading następuje początek tworzenia sieci perfumerii, które przyjmują międzynarodowe logo Ina Center (do 2000 roku sieć 20 perfumerii).

2001

Jarosław Karasek odchodzi ze struktury Ina Trading. Jego żona cały czas prowadzi działalność hurtowej sprzedaży kosmetyków.

2006

Powstanie perfumerii internetowej Tagomago.pl. Początek sprzedaży hurtowej kosmetyków luksusowych.

2012

Zacieśnienie współpracy z firmą Macieja Purchały.

2013

Połączenie sił firm rodziny Purchałów i Karasków - powstanie Primavera Perfum Sp. z o.o., która z dniem 11.01.2017 zostaje przekształcona w Primavera Parfum Sp. z o.o. Spółka komandytowa.

2017

Przeprowadzka do nowego biura i magazynu na Matuszewskiej.

2019

Rozpoczęcie współpracy z najlepszymi chińskimi platformami e-commerce, miedzy innymi Tmall, JD.com, VIP.com, Little Red Book czy Kaola.

2022

Wdrożenie nowego oprogramowania, dającego największy potencjał pod przyszły wzrost.

Przeprowadzka magazynu do nowoczesnego centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II pod Radzyminem, zaś części administracyjnej do biurowca Moje Miejsce B2 w Warszawie.